Donkere wolken boven de kledingwinkels

Uit onderzoek is gebleken dat de webwinkels dit jaar 10 procent groeien. De groothandel zal waarschijnlijk volgend jaar herstellen. De banken; ING en ABN Amro zijn erg pessimistisch over de economie tot en met 2014. Wel is er een stijgende lijn te zien ten op zichtte van afgelopen jaren.

De meerderheid van de ondernemers blijven negatief, dat bleek uit onderzoek van ABN Amro. Vooral de kleinere detaillisten in de non-food branche hebben zeer weinig vertrouwen in de economie en toekomst. De consument heeft minder te besteden en geeft eerst haar geld uit aan de eerste levensbehoefte, zoals voeding en verzorgingsproducten. Omdat de consument toch meer waarde hecht aan eten en drinken dan aan kleding.

Daarbij is ook de modebranche flink geraakt. Uitgaven voor duurde kleding wordt uitgesteld, hiervoor kiest de consument voor de goedkopere producten. Zo kiest de consument niet meer snel voor de duurdere jas maar richten ze zich op de regencape en de goedkopere jas. Dit merken veel mode winkels, die zagen hun omzet 7 {3589ae89d731c503739ff49305d7541c90ffaef6d7963e4c7f7dddfd2f20163e} afnemen afgelopen jaar. Dit had verder ook te maken met de ongunstige weer omstandigheden. Verder merken ook de minder luxe merken de gevolgen van de crisis.

Tagged: , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *