Een probleem in de communicatie

Ik ben bedrijfsarts en ik wil graag een casus met u delen. Ik had vanmiddag een vrouw op het spreekuur (mevrouw A.) en het ging niet zo goed met deze mevrouw. Ze had heel veel te vertellen, en ik kreeg er geen woord tussen. Nu heb ik eerder geleerd dat je sommige mensen gewoon moet laten praten, mede omdat ze daar simpelweg behoefte aan hebben. Mevrouw A zat in de problemen op haar werk. Ze had het idee dat al haar collega’s haar onredelijk behandelden, en hierdoor werd ze zo gestrest dat ze niet meer wilde werken. Ze vond zelf dat ze haar werk goed deed, en ze had veel positieve reacties van haar cliënten (ze is relatiebemiddelaar). Op een of andere manier ging er toch iets mis. Ze had enkele situaties uitgelicht, en er waren duidelijk conflicten op de werkvloer. Ze wist niet wat er aan de hand was, en in haar ogen lag het niet aan haar. Ze was duidelijk emotioneel, en ze zag het allemaal niet meer zitten. Ik heb lang met haar gepraat, en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat ze wat meer inzicht wilde in wat er nou eigenlijk mis ging. Ik kon tot haar door dringen dat er waarschijnlijk twee kanten aan het verhaal zaten, en dat er misschien een probleem in de communicatie was. Ik heb haar doorverwezen naar A. van Lieshout, een psychotherapeut en coach. Ze heeft nu een aantal sessies gehad en is hier erg tevreden over. Ik wil hiermee duidelijk maken dat sommige mensen er veel last kunnen krijgen door hun eigen manier van functioneren, en dat zij hier zelf aan kunnen werken. Hier zijn psychotherapeuten voor. Ik heb persoonlijk veel goede ervaring met Psycholoog Utrecht. Bekijk gerust meer informatie en contact op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *