Overtuigingskracht nodig?

Managers zijn een belangrijk onderdeel van een onderneming. Ze sturen namelijk de werknemers onder hen aan. Dit is niet altijd een makkelijke taak, zeker wanneer je merkt dat je de medewerkers niet meer mee krijgt. In dat geval moet je eerst even bij jezelf stilstaan. Het kan zomaar zijn dat jij als manager tekort schiet in je communicatie. Maar je hebt het altijd gedaan zoals het hoort? Dat kan, maar mensen en de organisatie veranderen voortdurend. Daarom ga je steeds harder aan de mensen onder je trekken, maar dit levert niets goeds op.

Leer jezelf kennen

Een communicatietraining is geen directe oplossing voor het probleem. De reden hiertoe is redelijk eenvoudig. Je leert namelijk vaardigheden zoals vragen stellen en helder communiceren. Dit is natuurlijk helemaal prima voor een startende manager, maar niet voor een ervaren manager. Hoe kan een communicatietraining dan helpen bij zo’n dieper liggende probleem? Een communicatietraining gaat puur over jou en dat is ook de insteek van de training. Eerst helder krijgen wie je werkelijke bent, wat je drijfveren zijn, wat je typische persoonlijkheids-kenmerken en waarden zijn. Ontwikkel je op dit gebied en snap hoe jij communiceert.

Persoonlijk leiderschap

Door je persoonlijk leiderschap, zoals de communicatietraining heet, te ontwikkelen zal je non-verbalen communicatie in lijn komen met wie je bent. Dit zal vertrouwen wekken. Er komen geen trucjes bij kijken; de training zorgt ervoor dat je snapt wie je bent en hoe je communiceert. Op die manier maak je het jezelf mogelijk om effectief te communiceren.

Tagged: , , , , , , ,

Comments are closed.